Tag - slikta dūša

Vai nirstot var iegūt barotraumu?

Mūsdienās daudzi cilvēki dod priekšroku aktīvai atpūtai, tostarp niršanai ar akvalangu. Tāpat kā lidojot, tā arī nirstot izmainās spiediens uz cilvēka organismu. Tas var izmainīt cilvēka organisma fizioloģiskos procesus, kā arī dažkārt var izraisīt barotraumu. Barotrauma rodas ķermeņa nespējas dēļ adaptēties izmainītajam spiedienam kādā ķermeņa daļā (šoreiz - vidusausī). Zinātnieki atzīmē, ka vislielākais barotraumas iegūšanas risks ir ūdens virsmas tuvumā. Lai cilvēkam zem ūdens būtu pieejams skābeklis, nirstot jālieto akvalangu. Dažkārt personai atšķiras spiediens Eistāhija kanālā un spiediens uz bungādiņu tehnikas [...]

Vidusauss iekaisums biežāk vērojams bērniem

Vidusauss iekaisums ir šķidruma palielināšanās un spiediena izmaiņas vidusausī. Vidusauss iekaisums rodas starp bungādiņu un iekšējo ausi. Tas izpaužas ar strutu/ limfas izdalīšanos no auss, bungplēvītes perforāciju un dzirdes pasliktināšanos. Lielākoties strauji parādās iekaisuma simptomātika. Ja cilvēkam ir vidusauss iekaisums, viņam var būt spēcīgas ausu sāpes, kā arī galvassāpes, reiboņa sajūta, uztraukums, acu asarošana, paaugstināta temperatūra un slikta dūša. Bērniem vidusauss iekaisums tiek konstatēts biežāk nekā pieaugušajiem. Vidusauss iekaisums bērna vecumā var rasties iesnu vai palielinātu aizdegunes mandeļu dēļ. Bērniem ir [...]

Antibiotikas

Mūsdienās cilvēki dzīvo industralizētā vidē, līdz ar to gandrīz ikviens cilvēks savā mūžā ir lietojis antibiotikas. Vai antibiotikas var vienmēr un visiem palīdzēt? Organismam ir individuālas īpatnības, kas var izraisīt izmaiņas terapijā. Medicīnas speciālisti iesaka cilvēkiem ievērot piecus svarīgus nosacījumus antibiotiku terapijas laikā. 1) Antibiotikas nepalīdzēs vīrusu slimību gadījumā - vīrusu infekcijai var rasties baktēriju izraisītas komplikācijas (piemēram, vidusauss iekaisums). Bakteriālie preparāti izraisa mikroorganismu nejūtīgumu uz konkrēto medikamentu. Tas nozīmē, ka bakteriāla iekaisuma gadījumā cilvēkam terapijā nevarēs izmantot konkrēto medikamentu. 2) Baktērijas [...]

Ototoksicitāte un dzirde

Viens no dzirdes traucējumu cēloņiem var būt ototoksiku vielu ietekme uz dzirdi. Ototoksiskas vielas var izraisīt dzirdes traucējumus un troksni ausīs (tinītu). Lai mazinātu medikamentu blakusefektu ietekmi uz veselību, pirms medikamentu lietošanas konsultējieties ar ārstu un farmaceitu. Ototoksiski medikamenti - dažu veidu antibiotikas, ķīmijterapijas medikamenti, diurētiskie līdzekļi, pretiekaisuma līdzekļi. Pašlaik apkopoti biežākie ototoksicitātes izpausmes simptomi: troksnis vienā vai abās ausīs, tinīta izpausmju palielināšanās vai jaunu skaņu saklausīšana (piemēram, sīkšanas vietā dzird šalkoņu), spiediena sajūta ausīs, dzirdes traucējumu rašanās (iepriekš nav bijušas dzirdes izmaiņas) vai dzirdes traucējumu progresēšana, vertigo [...]