Tag - asiņošana

Vitamīnu deficīta izpausmes

Ja organismā trūkst A vitamīna, tad rodas augšanas un redzes traucējumi, palielinās saslimšanas risks ar infekcijas slimībām un iekaist acu gļotāda. B vitamīnu grupas trūkuma gadījumā cilvēkam ir noguruma sajūta, pasliktinās atmiņa, pazemināta ķermeņa temperatūra, bezmiegs, mazinās koncentrēšanās spējas, rodas izmaiņas mutes, acu gļotādā un ādā, mazasinība, traucēta nervu sistēmas darbība. Ja cilvēkam trūkst C vitamīns, tad kļūst plānas asinsvadu sieniņas, pazeminās asinsspiediens, bojājas zobi, galvassāpes, nogurums, smaganu asiņošana, lielāka iespēja saaukstēties. D vitamīna nepietiekams daudzums organismā zīdaiņa vecumā veicina rahītu, savukārt [...]

Medikamentu lietošanai var būt blaknes

Pasaulē pieejami dažādi ototoksiskie medikamenti, kas var ietekmēt cilvēka dzirdi: meprazola magnijs (Prilosec), ibuprofēns (Advil, Motrin), acetilaminoskābe (Tylenol), nesteroīdie pretiekaisuma līdzekļi (Aleve), aspirīns(Bayer, Goody’s, Exedrin). Daudzi medikamenti, ko cilvēki lieto ikdienā galvassāpju mazināšanai, elpošanas regulēšanai (piem., astmas gadījumā), alerģiju un alerģisku reakciju novēršanai, iekšējas asiņošanas novēršanai u. tml., satur ototoksiskas vielas. Atklāts, ka liels aspirīna daudzums var radīt pārejošus dzirdes traucējumus untinnitus (trokšņus ausīs). Pārstājot lietot aspirīnu, izzūd izmaiņas dzirdes jomā (ja cilvēkam iepriekš nav bijuši dzirdes traucējumi). „Harvardas Medicīnas skolā” [...]

Antibiotikas

Mūsdienās cilvēki dzīvo industralizētā vidē, līdz ar to gandrīz ikviens cilvēks savā mūžā ir lietojis antibiotikas. Vai antibiotikas var vienmēr un visiem palīdzēt? Organismam ir individuālas īpatnības, kas var izraisīt izmaiņas terapijā. Medicīnas speciālisti iesaka cilvēkiem ievērot piecus svarīgus nosacījumus antibiotiku terapijas laikā. 1) Antibiotikas nepalīdzēs vīrusu slimību gadījumā - vīrusu infekcijai var rasties baktēriju izraisītas komplikācijas (piemēram, vidusauss iekaisums). Bakteriālie preparāti izraisa mikroorganismu nejūtīgumu uz konkrēto medikamentu. Tas nozīmē, ka bakteriāla iekaisuma gadījumā cilvēkam terapijā nevarēs izmantot konkrēto medikamentu. 2) Baktērijas [...]