Minerālvielas, kas aizsargā mūsu dzirdes veselību!

Minerālvielas, kas aizsargā mūsu dzirdes veselību!

Ēd pareizi un dzirdi labi!!!

  1. Kālijs:

Kālijs regulē šķidrumu jūsu iekšējā ausī, kura līmenis līdz ar vecumu, mēdz samazināties. Tas var veicināt dzirdes zudumu vai presbycusis ( vecuma vājdzirdība).

Pārtika, kas bagāta ar kāliju: kartupeļi, spināti, lima pupiņas, tomāti, rozīnes, aprikozes, banāni, melones, apelsīni, jogurts un zemu tauku saturu piens.

  1. Folijskābe:

Folijskābe palīdz organismam radīt jaunu šūnu augšanu un palīdz palielināt ķermeņa apriti, veicinot kopējo matušūnu veselību jūsu iekšējā ausī.

Pārtika, kas bagāta ar folijskābi: spēcinošas graudaugu brokastis, aknas, spināti, brokoļi un sparģeļi.

  1. Magnijs: 

Pētījumi rāda, ka cilvēki, kas ārstēti ar magniju kopā ar vitamīniem A, C un E, tika aizsargāti pret lielu trokšņa līmeni. Tiek uzskatīts, ka magnijs darbojas kā aizsargbarjera  matšūnām iekšējā ausī,  skaļa trokšņa gadījumā.  Magnija trūkuma gadījumā, ir pierādīts, ka saraujas  iekšējās  auss asinsvadi , izraisot skābekļa trūkumu. Tāpēc pārliecinieties, ka jūs saņemat pietiekami daudz šā minerāla

Pārtikas produkti, kas bagāti ar magniju: banāni, artišoki, kartupeļi, spināti un brokoļi.

 

  1. Cinks:

Cinks  palielina šūnu augšanu un dziedē brūces,  nostiprina organisma imūnsistēmu un palīdz aizsargāt pret infekcijām, kas var ietekmēt  arī ausu veselību. Tomēr, pirms lietojat šo minerālu, konsultējieties ar ārstu, jo tas var mijiedarboties ar antibiotikām un diurētiskiem līdzekļiem.

Pārtika, kas bagāta ar cinku: liellopu gaļa, cūkgaļa un tumsas gaļas vistas, Indijas rieksti, mandeles, zemesrieksti, pupiņas, spali zirņi, lēcas, austeres un tumšā šokolāde!

   5.  Omega 3 taukskābes un D vitamīns:

Esam dzirdējuši par Omega-3 olbaltumvielu  pretiekaisuma un anti-novecošanās  īpašībām.  Vai  jūs zināt, ka tās  parādījāss, lai novērstu dzirdes zudumu?  Pētījums atklāj, ka minerālvielu porcijas var samazināt ar ar vecumu saistīto dzirdes zuduma  risku par vairāk nekā 40 procentiem. Omega 3 taukskābes var arī palīdzēt smadzeņu funkcijai, efektīvāk nosūtot  signālus starp smadzenēm un ausīm.

Pārtikas produkti, kas bagāti ar omega-3 taukskābēm: linšķiedru eļļa, krilu eļļa, laši, sojas eļļa, sardīnes.

 

Ja jūs ēdat veselīgu un līdzsvarotu uzturu, ķermenim vajadzētu ražot pietiekami daudz no šīm būtiskajām minerālvielām, lai saglabātu to normālu darbību, taču vienmēr konsultējieties ar savu ārstu, pirms tās lietojat kā piedevu.

Ēd labi un labi dzirdi!

Dalīties